Ecce Homo PDF

Ecce Homo PDF forward this error screen to baber. Jump to navigation Jump to search This article is about the biblical phrase and the subject in art.


Författare: Friedrich Nietzsche.

A scene of the Ecce Homo is a standard component of cycles illustrating the Passion and Life of Christ in art. But, from the 15th century, devotional pictures began to portray Jesus alone, in half or full figure with a purple robe, loincloth, crown of thorns and torture wounds, especially on his head. Ecce Homo by Titian, between c. The first depictions of the ecce homo scene in the arts appear in the 9th and 10th centuries in Syrian-Byzantine culture. Ecce Homo and Mater Dolorosa Diptych, c.

The motif found increasing currency as the Passion became a central theme in Western piety in the 15th and 16th centuries. Passion, arose in the late Middle Ages. A parallel development was that the similar motifs of the Man of Sorrow and Christ at rest increased in importance. Hieronymus Bosch painted his first Ecce Homo during the 1470s. He returned to the subject in 1490 to paint in a characteristically Netherlandish style, with deep perspective and a surreal ghostly image of praying monks in the lower left-hand corner. In 1498, Albrecht Dürer depicted the suffering of Christ in the Ecce Homo of his Great Passion, print series in unusually close relation with his self-portrait, leading to a reinterpretation of the motif as a metaphor for the suffering of the artist.

Ecce Homo by Mihály Munkácsy 1896. Especially in the 19th and 20th centuries, the meaning of ecce homo motif has been extended to the portrayal of suffering and the degradation of humans through violence and war. Jesus, a soldier and Pilate dressed as a physician. The crowd forms a distant mass, almost without individuality, and much of the detailed focus is on the normally secondary figures of Pilate’s aides, guards, secretary and wife. Bean’s theme music is known as “Ecce Homo”.

For the opening, the choir sings “Ec-ce ho-mo. Wikimedia Commons has media related to Ecce homo. G Schiller, Iconography of Christian Art, Vol. Wspomnienia artysty – Adam Chmielowski Brat Albert : Leon Wyczółkowski”. Spanish fresco restoration botched by amateur”. Ecce Homo ‘restorer’ wants a slice of the royalties Barry Neild, The Guardian, Thursday 20 September 2012 21.

Secondo quanto raccontato dai Vangeli, Gesù, al momento dell’arresto, venne ritenuto innocente dal Governatore. Questi, per calmare i Giudei che volevano vedere Gesù giustiziato ugualmente, lo fece infine flagellare, pensando in questo modo di soddisfare la sete di sangue del pubblico. Dopo la flagellazione Pilato mostrò ai Giudei il Cristo coperto di piaghe e ferite sanguinanti, con una corona di spine sul capo, un mantello purpureo da re sulle spalle e uno scettro di canna tra le mani e pronunciò la frase “Ecce Homo” come per dire “Guardate l’Uomo, vedete che l’ho punito? E Pilato disse loro: Ecco l’uomo! Ecce Homo di Jörg Breu il Vecchio, 1502. Il Cristo flagellato viene solennizzato ad Enna.

Il simulacro dell’Ecce Homo, venerato dalla confraternita e dalla città di Enna nella chiesa di S. Leonardo Abate, è una stupenda statua lignea policroma del Cristo Flagellato, risalente al 1653 ed opera dello scultore Giovanni Calcagno di Aidone, con una doratura di Nicola Ferrara. La statua viene esposta alla venerazione dei fedeli a partire dal venerdì antecedente la Domenica delle Palme, giorno in cui si procede con “A scinnuta da Passioni”. Rimane alla venerazione sino al Giovedì Santo, quando farà parte integrante dell’esposizione artistica della Confraternita, con l’allestimento dei 24 Misteri Processionali che ricordano l’agonia del Cristo. I confrati, che precedono il fercolo, si immettono lungo la via del Mercato Rionale Sant’Antonio, stracolma di fedeli e illuminata soltanto da fiaccole.